Henryk P Henryk P
589
BLOG

PiS przegrał wybory przez Kaczyńskiego

Henryk P Henryk P Polityka Obserwuj notkę 12

- Wie pan, przez kogo przegraliśmy te wybory? – mówi jeden z wpływowych polityków PiS.
 - Przez Jarosława. On zawłaszczył kampanię, cały przekaz zredukował do hasła: „Kaczyński na premiera".
I niestety, po raz kolejny zawiódł. Najpierw poutykał na listach swoich totumfackich; lojalnych, ale nieumiejących walczyć o głosy.
Potem stchórzył, unikając debaty z Tuskiem, a na koniec uderzył w Merkel. To było jak puszczenie w towarzystwie bąka, po którym ludzie uciekają z pokoju. W efekcie zostali z nim tylko najwierniejsi wyborcy.
- Jarosław jest na najlepszej drodze, żeby zniszczyć nie tylko PiS, lecz także całą prawicę.
Tusk zaraz zacznie się ustawiać w roli tego, który powstrzymuje szaleństwa dwóch skrajnych partii - PiS i Ruchu Palikota. Efekt będzie taki, że obie spotkają się na poziomie 20 proc. głosów. Tyle że Palikot kiedyś w końcu wejdzie do koalicji z Platformą, a my nie.
Wtedy w Warszawie będzie nie Budapeszt Orbána, lecz Madryt Zapatero.
 
 
 
Prezes PiS podczas ostatniego posiedzenia komitetu politycznego partii ogłosił, że Mariusz Błaszczak pozostanie szefem klubu parlamentarnego, a Marek Kuchciński - wicemarszałkiem Sejmu.
Na tę zapowiedź zareagował Kurski.
– Chciałbym przedyskutować tę drugą sprawę i zgłosić inną kandydaturę – powiedział.
Kaczyński odparł szybko:
- Zgłosić pan może, dyskutować też możemy, ale ja decyzję już podjąłem. Nie zamierzam rezygnować z prerogatyw, jakie daje mi statut.
 
 
 
Dla Kaczyńskiego PiS jest tylko formacją pomagającą trzymać mu władzę i być w centrum zainteresowania. Rezygnacja z przywództwa nad tą formacją wtrąciłaby go w niebyt polityczny.
Kaczyński do tego za wszelką cenę nie dopuści. Chętni do objęcia schedy po Kaczyńskim muszą uzbroić się w dużą dawkę cierpliwości.
 
 
"Chciałem rządzić już, gdy miałem 12 lat. Premierem zamierzałem zostać mając lat 34, a skończyć rząd, mając lat 91. To byłby rok 2040. To jeszcze strasznie dużo czasu."
J. Kaczyński
Henryk P
O mnie Henryk P

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka